Informacje prasowe

Melex na targach CeMat

19-05-2014

jednych z najważniejszych w Europie targów logistycznych CeMat w Hanowerze (19-23 maja) firmy Benning Power Electronics i Melex zaprezentują opracowany zespół zasilania z nowoczesnymi akumulatorami litowo-jonowymi do pojazdu elektrycznego. Ta nowoczesna konstrukcja to efekt współpracy jednego z najdłużej działających na świecie producentów pojazdów elektrycznych z liderem w dziedzinie systemów zasilania elektroenergetycznego.

Melex rozpoczął seryjną produkcję pojazdów elektrycznych w 1971 roku. To firma wywodząca się ze znanej na całym świecie fabryki samolotów WSK PZL Mielec. Obecnie posiada sieć dilerską sięgającą od Australii poprzez Afrykę, Europę aż po obie Ameryki. Pojazdy z logo Melexa w ciągu 43 lat stały się synonimem nowoczesnych i trwałych rozwiązań, które od początku były oparte o najwyższej klasy komponenty. Oferta pojazdów polskiego producenta obejmuje obecnie ponad 100 różnych modeli budowanych zawsze zgodnie z indywidualnymi oczekiwaniami klientów.

Melex Sp. z o.o. współpracuje z firmą Benning Power Electronics nad systemami ładowania pojazdów elektrycznych od 2008r. Oprócz bieżącej współpracy w zakresie wyposażenia pojazdów Melex w nowoczesne prostowniki trakcyjne obie firmy postanowiły wspólnie opracować nowe rozwiązanie pozwalające zwiększyć czas eksploatacji oraz zasięg w ofertowanych pojazdach elektrycznych.

Najnowszym owocem tej współpracy jest przygotowany wspólnie pojazd oznaczony symbolem 385 wyposażony w nowoczesne akumulatory litowo-jonowe LiCube. Pojazd ten jest przedstawicielem rodziny modeli N.Car charakteryzującej się nowoczesną stylistyką, innowacyjnymi rozwiązaniami i dużymi możliwościami transportowymi. Prezentowany model to pojazd bagażowy o ładowności 550 kg, ale ten sam system zasilania będzie mógł być zastosowany w dowolnym pojeździe serii N.Car z których największe mogą przewozić 1 250 kg ładunku lub 8 osób.

Do tego pojazdu idealnie pasują akumulatory LiCube, które stanowią nowoczesną konstrukcję opartą na systemie LiFePO4. Modułowa budowa umożliwiająca skalowanie, pozwala osiągnąć zestawy o napięciu od 12 do 750V. W pojeździe Melex zastosowano zestaw ośmiu bloków o pojemności 70 Ah C5 każdy, oferujący łączną pojemność 140 Ah w systemie 48V.

Akumulatory LiCube charakteryzują się dużą wydajnością i żywotnością. Po 2500 cykli ładowania i rozładowania ich pojemność nadal wynosi ponad 80% pojemności znamionowej. Poziom samorozładowania po 30 dniach w temperaturze 23⁰C wynosi mniej niż 3%. Kolejne zalety to niewielki ciężar i kompaktowa budowa, dzięki którym produkt ten jeszcze lepiej wpasowuje się w oczekiwania stawiane przez konstruktorów pojazdów elektrycznych. Krótki czas ładowania za pomocą dedykowanego prostownika firmy Benning, który w przypadku całkowitego rozładowania baterii wynosi zaledwie dwie godziny pozwala zminimalizować przestoje i poprawić efektywność wykorzystania pojazdów Melex.

Prezentowany na targach CeMat pojazd Melex to pierwsza tego typu konstrukcja, dzięki której obie firmy będą mogły już niedługo zaoferować swoim klientom nowe źródła zasilania. Zaplanowane testy pozwolą wypracować rozwiązanie na bazie, którego zostanie opracowana wersja przystosowana do seryjnej produkcji. Stoisko firmy Benning Power Electronics będzie zlokalizowane w hali 26 (nr stoiska: F 23).

Lista aktualności
Zamknij

Co sądzisz o naszej stronie?

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.