Informacje prasowe

Trasa na Morskie Oko - testy zakończone

06-09-2014

Testy pojazdu elektrycznego Melex na trasie do Morskiego Oka dobiegły końca. W czasie 19 dni udowodniły, że ten rodzaj transportu turystów jest bardzo ciekawą alternatywą dla zaprzęgów konnych. Melex bez trudu radził sobie z wymagającą górską trasą poruszając się przy tym niemal bezszelestnie i nie emitując szkodliwych spalin.

Oficjalne testy pojazdu elektrycznego rozpoczęły się 19. sierpnia. Wcześniej Melex 366 N.Car był sprawdzany przez przedstawicieli firmy Eko Trip między innymi na trasach w Zakopanem, na Gubałówce, w Kuźnicach i w Zębie. Odbywał również próbne jazdy na trasie do Morskiego Oka, ale były one wykonywane bez udziału fiakrów i turystów.

Od 19. sierpnia rozpoczęły się regularne kursy polskiego pojazdu elektrycznego na trasie pomiędzy Palenicą Białczańską a Włosienicą, gdzie znajduje się parking przy Morskim Oku. Jako pierwsi trasę pokonali przedstawiciele dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego i Stowarzyszenia Fiakrów. Melex 366 N.Car przewożąc 6 osób bez problemów trzykrotnie a czasem nawet czterokrotnie pokonywał trasę w górę i w dół. Droga w jedną stronę liczy 7 km, a różnica wysokości wynosi około 400 m. Po trzech kursach  akumulatory były rozładowana w około 70 procentach. Przedstawiciele firmy Eko Trip, w specjalnie przygotowanym punkcie, dokonywali wymiany baterii na naładowane i udostępniali pojazd do dalszych jazd. Wymiana kompletu 8 akumulatorów trakcyjnych trwała około 20 minut.

 Pracownicy firmy Melex w porozumieniu z organizatorami jazd testowych ograniczyli prędkość pojazdu do 10 km/godz. w czasie podjazdu oraz do 16 km/godz. w czasie zjazdu. Takie parametry zapewniają nie tylko optymalne wykorzystanie energii w akumulatorach i możliwości jej odzyskiwania w czasie zjazdu, ale przede wszystkim zapewniają bezpieczeństwo na tej niezwykle popularnej wśród turystów trasie. Pomimo tych ograniczeń czas przejazdu pojazdem elektrycznym okazał się znacznie krótszy od czasu jaki na pokonanie tej trasy potrzebują zaprzęgi konne. Przejazd w górę zajmował zazwyczaj około 30 minut natomiast zjazd około 20 minut. Fasiągi trasę w górę pokonują w czasie minimum 1 godziny.

Krótszy czas przejazdu doceniali przede wszystkim turyści, którzy mieli okazję skorzystać z nowej formy transportu na tej trasie. Podkreślali oni również ekologiczne aspekty zastosowania pojazdu elektrycznego. Wielu z nich zgodnie twierdziło, że Melexy stanowią bardzo ciekawą alternatywę dla zaprzęgów i powinny kursować na trasie do Morskiego Oka na takich samych zasadach jak tradycyjne fasiągi.

W czasie testów ponad 50 fiakrów miało okazję zapoznać się z pojazdem marki Melex. Każdy z nich pokonał trasę do Morskiego Oka za kierownicą elektrycznego pojazdu i mógł zasięgnąć wszelkich informacji na jego temat od przedstawicieli firmy Eko Trip, która była odpowiedzialna za przeprowadzenie testów Melexa. Jeszcze w tym tygodniu dyrekcja Tatrzańskiego Parku Narodowego otrzyma pełny raport z jazd testowych, na podstawie którego będzie mogła podjąć dalsze decyzje w sprawie uruchomienia transportu turystów pojazdami marki Melex na trasie do Morskiego Oka. Docelowo na tej trasie mają się pojawić 8-osobowe pojazdy Melex 378 N.Car.

 

esty pojazdu elektrycznego Melex na trasie do Morskiego Oka dobiegły końca. W czasie
19 dni udowodniły, że ten rodzaj transportu turystów jest bardzo ciekawą alternatywą
dla zaprzęgów konnych. Melex bez trudu radził sobie z wymagającą górską trasą poruszając się przy tym niemal bezszelestnie i nie emitując szkodliwych spalin.

Oficjalne testy pojazdu elektrycznego rozpoczęły się 19. sierpnia. Wcześniej Melex 366 N.Car był sprawdzany przez przedstawicieli firmy Eko Trip między innymi na trasach w Zakopanem,
na Gubałówce, w Kuźnicach i w Zębie. Odbywał również próbne jazdy na trasie do Morskiego Oka,
ale były one wykonywane bez udziału fiakrów i turystów.

Od 19. sierpnia rozpoczęły się regularne kursy polskiego pojazdu elektrycznego na trasie pomiędzy Palenicą Białczańską a Włosienicą, gdzie znajduje się parking przy Morskim Oku. Jako pierwsi trasę pokonali przedstawiciele dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego i Stowarzyszenia Fiakrów. Melex 366 N.Car przewożąc 6 osób bez problemów trzykrotnie a czasem nawet czterokrotnie pokonywał trasę w górę i w dół. Droga w jedną stronę liczy 7 km, a różnica wysokości wynosi około 400 m. Po trzech kursach  akumulatory były rozładowana w około 70 procentach. Przedstawiciele firmy Eko Trip, w specjalnie przygotowanym punkcie, dokonywali wymiany baterii
na naładowane i udostępniali pojazd do dalszych jazd. Wymiana kompletu 8 akumulatorów trakcyjnych trwała około 20 minut.

 Pracownicy firmy Melex w porozumieniu z organizatorami jazd testowych ograniczyli prędkość pojazdu do 10 km/godz. w czasie podjazdu oraz do 16 km/godz. w czasie zjazdu. Takie parametry zapewniają nie tylko optymalne wykorzystanie energii w akumulatorach i możliwości
jej odzyskiwania w czasie zjazdu, ale przede wszystkim zapewniają bezpieczeństwo na tej niezwykle popularnej wśród turystów trasie. Pomimo tych ograniczeń czas przejazdu pojazdem elektrycznym okazał się znacznie krótszy od czasu jaki na pokonanie tej trasy potrzebują zaprzęgi konne. Przejazd
w górę zajmował zazwyczaj około 30 minut natomiast zjazd około 20 minut. Fasiągi trasę w górę pokonują w czasie minimum 1 godziny.

Krótszy czas przejazdu doceniali przede wszystkim turyści, którzy mieli okazję skorzystać
z nowej formy transportu na tej trasie. Podkreślali oni również ekologiczne aspekty zastosowania pojazdu elektrycznego. Wielu z nich zgodnie twierdziło, że Melexy stanowią bardzo ciekawą alternatywę dla zaprzęgów i powinny kursować na trasie do Morskiego Oka na takich samych zasadach jak tradycyjne fasiągi.

W czasie testów ponad 50 fiakrów miało okazję zapoznać się z pojazdem marki Melex. Każdy z nich pokonał trasę do Morskiego Oka za kierownicą elektrycznego pojazdu i mógł zasięgnąć wszelkich informacji na jego temat od przedstawicieli firmy Eko Trip, która była odpowiedzialna
za przeprowadzenie testów Melexa. Jeszcze w tym tygodniu dyrekcja Tatrzańskiego Parku Narodowego otrzyma pełny raport z jazd testowych, na podstawie którego będzie mogła podjąć dalsze decyzje w sprawie uruchomienia transportu turystów pojazdami marki Melex na trasie do Morskiego Oka. Docelowo na tej trasie mają się pojawić 8-osobowe pojazdy Melex 378 N.Car.

Lista aktualności
Zamknij

Co sądzisz o naszej stronie?

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.